Friday 8 August 2014

Yang Tidak Sempurna

Sempena hari ke dua puluh dua tahun esok insha Allah.

Aku mahu semua tahu dan faham banyak perkara tentang aku, tentang kita.
Dan berhenti bersangka-sangka.
Dan berhenti menganggap aku punya segala.

Mereka yang memandang aku mulia,  
Tak pernah melihat aibku.
Mereka yang menyangka aku kuat,
Tak pernah melihat air mataku.
Mereka yang menganggap aku bahagia, 
Tak pernah melihat luka dan calar dihatiku.
Mereka yang melihat aku sempurna, 
Tak pernah mengetahui kekuranganku.
Jujur, 
dan Allah lah yang menyembunyikan semua itu dari pandangan kamu.
Kerana, 
Terkadang, 
Tak semua hal perlu kau tahu. "

Yang Ikhlas,

Insantidaksempurna.

08.08.2014

2 comments:

  1. Sanah helwah nieyza! Semoga Allah s.w.t sentiasa berkati dan permudahkan segala urusan nieyza dunia dan akhirat. Insha-Allah.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekaseh kak in..ameen. kak in pun sama. semoga Allah sentiasa berkati dan permudahkan urusan akak. <3

      Delete